Népszerű bejegyzések

2013. augusztus 6.

Pie pop avagy pite nyalóka

Nem vagyunk nagy pitések, de ezt meg kellett sütni. 2 tészta változatban készült: az egyik a Michel Roux féle flantésztával ( Tésztavarázs c. könyv, érdemes megvenni, valami fantasztikus!) a másik pedig egyszerű fagyasztott leveles tésztával.



Ízesítésben 3 félét készítettem, bármilyen keményebb lekvárra elkészíthető.

Diétás szilvás

4 érett szilva
2 ek. barnacukor
Tetejére mehet akár zabpehely, szezámmag is.

A szilvákat megmostam, kimagoztam és apró darabokra vágtam. Közepes lángon összeforralom a cukorral, amíg besűrűsödik. Hűlni hagyom.

Baracklekváros , mama-féle barack lekvárból
Áfonyadzsemes, ez most szánom-bánom bolti lekvárból.

A tésztához 250 gr lisztet egy tálba szórok, mélyedést csinálok a közepére, majd 125 gr vajat (vagy margarint) belekockázok, hozzáadok 1/2 tk. sót és 1 ek. cukrot valamint 1 tojást. Összemorzsolom az ujjaimmal, ne dolgozzuk agyon, épp hogy morzsalékos legyen. 40 ml hideg vizet adok hozzá és gyors mozdulatokkal összedolgozom. 1 órára folpackba csomagolva a hűtőbe teszem pihenni.



Én a leveles tésztával kezdem. Pár órával előbb kivettem a mélyhűtőből, hogy kiolvadhasson, nem volt nehéz dolga ebben a rekkenő hőségben.

Alaposan lisztezett deszkán kinyújtom a tésztát, amilyen vékonyra csak lehet, de vigyázzunk, ne ragadjon le. Tetszőleges kiszúrókkal formákat szaggatunk, figyeljünk, hogy párosan legyenek.
Ha megvannak egyet-egyet lekenünk egy felvert tojással, belenyomunk egy 1/3 hurkapálcikát (vagy saslikpálcát) a közepére halmozunk kb. egy kávéskanálnyi lekvárt vagy szilvát ( a kiszúró méretétől függően több vagy kevesebb) majd egy másik kivágott tésztával lefedjük. Összenyomkodjuk a széleket. Díszíthetjük úgy, hogy végig a szélen megnyomkodjuk hurkapálcikával. A tetejét lekenjük a felvert tojással és megszórjuk barna cukorral. Közepes hőmérsékleten 10 perc alatt készre sütjük, de közben figyelgetjük, sütőfüggő.  



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése