Népszerű bejegyzések

2014. december 11.

Picike gesztenyetorta

Ezt a szuper tortát még a cukrász vizsgám előtt készítettem, gyakorlás gyanánt. Végül nem ezt a tételt húztam, de szerintem ez is egy egész szép kis torta lett. Mivel mi csak ketten vagyunk, így a legkisebb formámban készítettem (16 cm). A recept erre vonatkozik, lehet növelni a mennyiséget igény esetén :)

Kakaós piskóta lap:
5 tojás
100 g cukor
90 g liszt
30 g holland kakaópor

Töltelék:
300 g habtejszín
250 g gesztenyepüré
5-6 ek. rum
2 maroknyi rumba áztatott meggy
10 g zselatin

Díszíts:
200 g gesztenyemassza
50 g habtejszín
50 g csoki

Tojást szétválasztom, a fehérjét kemény habbá verem a cukor 1/3-ával, a sárgáját habbá verem a maradék cukorral, összeforgatom őket. A keverékhez szitálom a kakaós lisztet.
170°C-on kb  30 perc alatt készre sütöm. Ha kihűlt 3 részre vágom.
A krémhez kemény habbá verek 300 g habtejszínt.  250 g gesztenyepürét elkeverek egy kevés rummal. 10 g zselatint beáztatok pár kanál vízbe, megmelegítem, hozzákeverem a gesztenyéhez. A keményre vert tejszínhabbal összeforgatom, majd betöltöm a tortát, a krémre mindkét rétegnél szórok rumba áztatott meggyet.
Gesztenyemasszából szíveket formázok, félig csokiba mártom, megvárom amíg megdermed. Kimártás után közvetlen sütőpapírra teszem le, mert ha megdermedt könnyen feljön róla.
Tejszínhabbal körbekenem a tortát, apróra tört dióval panírozom.
A tejszínhabból habrózsákat nyomok a tetejére, középre gesztenyét reszelek.
Minden habrózsára teszek egy szem meggyet és díszítem a szívekkel.


Nem szeretem a gesztenyét, de ebből több szelettel is megettem, azt hiszem ez elmond mindent a tortáról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése