Népszerű bejegyzések

2013. június 23.

Snickers torta

A bolti Snickers a a kedvenc csokim, és már régebben is próbáltam előállítani a házi változatát, Praliné Paradicsom receptje alapján már kísérleteztem vele, de maghőmérő és türelem híján nem lett az igazi, azért elfogyott.
Találtam egy ígéretesnek tűnő receptet, hát kipróbáltam. Az eredetije amerikai recept, így "bögrés" adatok. Én nem bögrét, hanem kisebb, max. 2dl-es csészét használtam.



Hozzávalók a tésztához:
2 és 1/2 csésze liszt
2 csésze kristálycukor (eredeti recept alapján 3, de nekem így rettentő édes lett)
2/3 csésze holland kakaópor (eredeti recept alapján 1, nekem működött kevesebbel is)
1 ek. szódabikarbóna
1 és 1/2 tk. sütőpor (nálam 1 csomag)
1 és 1/2 tk. só
3 tojás
3/4 csésze tej
3/4 csésze tejföl (az eredeti receptben 1 és 1/2 csésze író)
1 és 1/2 csésze erős kávé
3/4 csésze olaj (nálam oliva)
4 és 1/2 tk. vanília kivonat (nálam ez kimaradt, talán van.cukorral helyettesíteném)

Lisztet, cukrot, kakaót, sütőport, szódabikarbónát és a sót összeszitáljuk egy nagy (tényleg jó nagy, sok lesz) tálba.

A többi hozzávalót: tojás, tej, tejföl, kávé, olaj, ha használunk van. kivonat egy másik tálban összekeverjük, én botmixert használtam, hogy a tojás is elkeveredjen.

A száraz hozzávalókhoz adjuk a nedveseket és csomómentesre keverjük. Egy nagyon folyós, masszának nem nevezhető valamit fogunk kapni. A sütőt előmelegítjük 175°C-ra. Egy kapcsos tortaformát kibélelünk sütőpapírral, vagy kivajazzuk és lisztezzük. Azt hiszem itt jobb vajazni, mert erről a tésztáról nehéz lebányászni a papírt.  A tészta 1/3-át beleöntjük, merjük a formába és az előmelegített sütőbe toljuk és 30-40 percig sütjük. Sütőfüggő, lehet, hogy ez nem lesz elég neki. Amikor a köze még egy picit remeg, akkor lesz finom szaftos tésztánk. Az első lapot így megsütöttem, de én megijedtem, hogy ez a híg tészta sosem fog megsülni és hozzákevertem még egy bögre lisztet.
Nem mondom, hogy tegyetek ti is így. A tészta gyorsabban megsült, de nem lett olyan szaftos, mint az első lap. A maradék tésztát is kisütjük. Én a 3 lapból az elsőt nem használtam fel erre, külön megettük egy kis lekvárral társítva.

Nugát töltelék:
4 ek. vaj
1 csésze cukor
1/4 csésze sűrített tej
1 és 1/2 csésze pillecukor apróra vágva
2 csésze sós mogyoró apróra vágva

A vajat egy lábosban megolvasztjuk. Hozzáadjuk a cukrot és a sűrített tejet és felforraljuk. Vegyük kisebb lángra és még 2-3 percig forraljuk. Levesszük a tűzről és belekeverjük előbb a pillecukrot majd a mogyorót és hagyjuk szobahőmérsékletre hűlni. A nagyon összeállna kevés tejjel lazíthatunk rajta.

Krém:
1/2 csésze vaj
100 gr krémsajt
2 csésze porcukor

A vajat a krémsajttal verjük 5 percig, igyekezzünk lazára és habosra, majd apránként adjuk hozzá a porcukrot és ezzel is verjük még 2-3 percet.

Állítsuk össze a tortát. Ahogy írtam, én 2 lapból csináltam. Az első lapra rákenjük a nugát 1/3-át vagy felét majd rá a krém 1/3-a vagy fele. Jöhet rá a következő lap, erre kenjük a következő részét a nugátnak és rá a krémet. Hagyjuk állni legalább egy órát hűtőben szeletelés előtt.

  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése