Népszerű bejegyzések

2015. január 10.

Millefeuille expressz - ha gyorsan kell villantani

Ez a recept, mondhatni, szentségtörés. Ha valamelyik elismert francia cukrász meglátná, biztos vagyok benne, hogy elátkozna.
Néha vannak azonban olyan helyzetek, hogy nagyon gyorsan kell valami hiper-szuper csúcsságot a vendégek elé rakni, na erre az alkalomra tökéletes ez a recept.



Hozzávalók:

1 cs. leveles tészta
porcukor


200 g habtejszín
300 g görögjoghurt
1 citrom leve, héja,0,5 cs. zselatin (ha állati tejszínt használunk több fog kelleni, de rakhatunk habfixálót is)1 kis maréknyi darált mandulapár szem mandula a díszítéshez100 g cukor


A tésztát felolvasztás után 3 részre vágjuk. Porcukron (liszt helyett!) egyesével 2mm vastagra nyújtjuk és megsütjük. A porcukor fontos, ettől lesz különleges az állaga, ropogni fog a karamellizálódott cukor miatt. 16 perc kell nekik a sütőben 180 fokon kb.
Én a lapokból 17cm-es torta formával köröket vágtam (laponként 1-et), a leeső darabokat el lehet nasizni. Kihűtjük a lapokat, addig elkészítjük a krémet.

A tejszínt kemény habbá verjük, belekeverjük a joghurtot és a citrom levét, héját.A zselatint feloldjuk kevés vízben és megmelegítjük. A krémből egy keveset hozzákeverünk a zselatinhoz, ezzel lehűtjük, így nem fog összeugrani.
.
A darált mandulát kicsit megpirítjuk, kihűtjük.

Jöhet a rétegezés. Alulra lap, rá habzsákból nyomunk a krémből, lap, krém, lapmajd a tetejét díszíjük. 
Én ezt leporcukroztam, nyomtam rá kisebb halmokat a krémből, 
megszórtam a pirított mandulával. 
10 dkg cukrot karamellizáltam és pár szem egész mandulát megmártottam benne és ezeket is a tetejére raktam.



A tésztát bármilyen tetszőleges krémmel meg lehet tölteni, én biztosan ki fogom próbálni egy ganache alapú krémmel, turbózhatjuk gyümölccsel is. Mondjuk egy étcsokis-málnás verzió nem hangzik rosszul, ugye?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése