Népszerű bejegyzések

2013. július 21.

Omlós túró torta egy kis gyümölccsel

Sajnos, nem sajnos, nincs túl sok időm sütni, főzni. Elvileg szeptembertől már nem lesz ilyen hajtás, de akkor meg jön a suli meg a Csalogány. Már alig várom, hogy belevethessem magam a szakmai titkokba és egyéb fortélyokba, és átadhassam akár nektek, ha követtek!
Most egy könnyű túrós, tejszínes sütit hoztam. Nagyon finom, eteti magát, a gyümölcs variálható akár frissre is, de nekem így fagyasztottal nagyon tetszett, hűsítő élmény!



Hozzávalók:

2 db 15-ös laphoz
360 gr liszt
200 gr cukor
1/2 cs. sütőpor
csipet só
200 gr margarin
1 tojás

A tésztalapok hozzávalóit összemorzsoljuk. Először a lisztet keverjük el a cukorral, a sütőporral, a sóval és a citrom héjával majd belereszeljük a margarint. Sokat segít ha előbb bedobjuk a fagyasztóba fél órára. Majd ha ezeket alaposan elmorzsoltuk akkor hozzáütjük a tojás és ezt is beledolgozzuk az ujjaink hegyével, de ha mindezt egy késes aprítóban végezzük el, sokkal egyszerűbb!
Egy 15-ös tortagyűrűt kibélelünk sütőpapírral és a tészta felét belenyomkodjuk majd ezt tesszük a tészta másik felével is és 20-25 perc alatt készre sütjük 175°C-on.



A krémhez:

250 gr túró
250 gr joghurt
1 citrom leve és héja
5 ek. porcukor
150 ml tejszín
1 cs. zselatin + 3-4 ek. víz

250gr vegyes gyümölcs, nálam fagyasztott málna, szeder, ribizli, áfonya



A tejszínt kézi haberővel lazán felvertem. A túrót elmorzsoltam és ráöntöttem a joghurtot, belekevertem a porcukrot és a citrom héjat és levét majd a tejszínt is beleforgattam.
A zselatint elkeverjük egy kevés vízzel és állni hagyjuk 5 percet, hogy a zselatin megszívja magát majd a mikróba tesszük fél percre, közepes fokozaton, hogy felolvadjon és hozzákeverjük a túrós masszához.

Jó magas tortagyűrű kell ehhez a sütihez. (vagy 2 darabot egymásra rakunk, mint én)
A gyűrű aljába rakjuk az egyik kisült lapot és erre halmozzuk a túrós töltelék nagy részét, majd rá a másik lap, erre egy kevés krém és rá a gyümölcs. Én nem olvasztottam ki, csak elővettem amikor nekiálltam a sütinek, így már nem volt kemény, de még jó hideg.
Esetleg érdemes a lapokat valamilyen folyadékkal, gyümölcslével meglocsolni vagy készíthetjük piskóta tésztával is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése