Népszerű bejegyzések

2013. július 4.

Sült hagymás nyamm

Valami sósra vágytam már ezután a rengeteg csoki után. Kinéztem egy isteni feta krémet, de ez még nem volt elég, kell mellé valamit sütni is.



50 dkg liszt
2 cs. szárított élesztő
2,5 dl langyos tej
1 tk. só
5 + 1 ek. olaj
2 fej hagyma
10 dkg vaj
1 tojás



A lisztet egy nagyobb edénybe szitáljuk, elkeverjük vele az élesztőt. Hozzáadjuk a sót majd a tejet és az olajat. Kicsit összedolgozzuk és hagyjuk állni 5 percet. Ekkor kiborítjuk a tiszta munkafelületre amit előzőleg egy evőkanál olajjal kentünk be. Itt alaposan megdolgozzuk a tésztát. Ha szép, egységes a tészta letakarva, meleg helyen 1 órát kelesszük. 
A 2 hagymát félbevágjuk és vékony szeletere vágjuk. Kevés olajon megpirítjuk. 
Ha a tészta megkelt 5 egyenlő részre részre vesszük a tésztát, gombócot formálunk mindből és 10 percig békén hagyjuk kelni. Ha letelt egyenként kinyújtjuk körülbelül akkorára mint amekkora formában fogjuk sütni.
10 dkg vajat kissé megolvasszuk. Ha az első kört kinyújtottuk megkenjük egy kevés vajjal, ha a másodikat is kinyújtottuk, rátesszük az elsőre és ezt is lekenjük. Így folytatjuk, amíg el nem fogy. Ekkor így nyújtunk rajta még egy keveset, körülbelül 3 centivel legyen nagyobb mint a forma. 
Rányomjuk a formát, hogy látszódjon a körvonala és ennek mentén végig levágjuk a tésztát. Ezt a levágott tésztát 4 egyenlő részre osszuk, ebből lesznek a rózsák a közepén. Ehhez a csík egyik végébe rakunk egy kis hagymát, és ennél fogva feltekerjük.
A kört én 24 egyenlő részre osztottam, lehet kevesebbre is, de szerintem így lesz pont egy kellemes falatnyi egy tészta.
A háromszögeket feltekerjük az egyik oldaluk mentén, tehát nem két csücskül lesz, csak egy. A vastag felével a "fal" felé lerakosgatjuk őket az előre kivajazott és lisztezett formába. Ha kész, a közepébe ültetjük a rózsákat.  Hagyjuk kelni még 20 percet, lekenjük egy felvert tojással majd rászórjuk a maradék hagymát.
180°C-ra előmelegített sütőbe toljuk és 40-45 perc alatt készre sütjük. Félidőben nekem le kellett takarnom, mert megégett volna a teteje, érdemes figyelgetni.


És végül a "feta" krém. Azt hiszem lehet így hívni. Krémfehérsajtot kaptam csak, 200gr-ot összetörtem villával, hozzákevertem 5-6 ek. tejfölt, összevágtam apró szeletekre egy fél kígyóuborkát, összekevertem és voilà, kész a krém. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése